Även om Arena 4 Spell Valley fortfarande är relativt tidigt i din Clash Royale-resa, introducerar den nya kort som formar spelet, vilket innebär att det inte är någon lätt utmaning att klättra igenom den. Du kommer att börja stöta på:
-
Frys: Detta isiga grepp kan lämna din push dömd eller till och med frysa dina försvar helt!
Hog Rider: Denna hog är snabb, tuff och går rakt mot byggnader, och en vältimad Hog kan vara förödande.
Inferno Tower: Denna ultimata tankförstörare är nödvändig för alla däck i Clash Royale. Inferno Tower rampar upp skador, smälter jättar och P.E.K.K.A.s om de lämnas okontrollerade.
P.E.K.K.A.: Den här är ett långsamt, tungt pansarhus, som är utmärkt för försvar mot tankar.
Poison: En skadlig trollformel som skapar ett giftigt moln över fiendens trupper och byggnader över tid, vilket är utmärkt för att kontrollera områden och motverka svärmar.

Medan vissa kort på högre arenor som Zap är vanliga i Spell Valley på grund av att vissa spelare släpper trophies eller utvecklas annorlunda, kommer den här guiden att sträva efter att fokusera på kort som låses upp till Arena 4 bara för att göra det tillgängligt för alla spelare.
Att förstå dessa nya element är det första steget. Det andra? Bygga ett däck som kan hantera dem.
Bästa Clash Royale-däck för Arena 4 Spell Valley
Bild src="https://img.ig-items.com/f_auto&w_800&h_800/https://assets.ig-items.com/files/hexhAihTPo7myypZCuBSC4zhDvvkwg6C.png" width="500" height="500" alt="" loading="lazy">
Glöm att kasta kort slumpmässigt, i de senare stadierna av Clash Royale vinner strategi matcher, mer så när du använder den bästa kortleken i Clash Royale.
Här är några bra Clash Royale-kortlekar för Arena 4 Spell Valley. Kom dock ihåg att kortnivåer spelar roll, så fortsätt att uppgradera din valda uppställning medan du spelar.
1. Det klassiska jätteslaget

Kärnkort: Jätte, Musketör, Valkyria, Mini P.E.K.K.A., Arrows, Fireball, Goblins/Spear Goblins, Bomber.
Spelplanen: Spelplanen för den här handlar om att bygga momentum. Du kommer att vilja starta din jätte bakom din kungs torn, så att du kan bygga elixir för stödtrupper när han går framåt. Musketören ger skador från avstånd mot luft och mark, Valkyrie rensar svärmar som skyddar din Giant och Mini P.E.K.K.A. strimlar stridsvagnar eller erbjuder en motstöt. Bomber erbjuder utmärkt markstänkstöd, särskilt bakom jätten.
Varför det fungerar i Arena 4: Det är en enkel, kraftfull push. Jätten absorberar skador, vilket gör att dina stödenheter kan rensa vägen. Fireball och Arrows hanterar defensiva svärmar, som Skeleton Army's eller Minion Hordes, eller tar ner viktiga försvarare som Musketeers eller Wizards, vilket gör dem till bra val för den bästa Arena 4. Valkyrie är också utmärkt mot Skeleton Army som låstes upp tidigare. Denna struktur följer grundläggande beatdown-principer: tank, support, trollformler.
Se upp för: Inferno Tower är den stora räknaren, så försök att bita ut den för att återställa dess skada. Snabba motattacker på den andra körfältet kan också vara knepiga om du överlåter elixir.
2. Hog Rider Pressure Cooker

Kärnkort: Hog Rider, Valkyrie, Musketeer, Cannon/Tesla, Zap, Fireball/Freeze, Goblins/Skeletons, Fire Spirits.
Spelplanen: Denna kortlek bygger på hastighet, försvar och chipskador. Du vill börja med att använda Hog Rider för snabba strejker på tornet, vanligtvis parat med Zap för att rensa billiga försvarare eller frysa för att fånga motståndare på vakt. Försvara med Cannon eller Tesla (kom ihåg, Tesla träffar luft!), Valkyrie för marksvärmar och Musketeer för blandad skada. Använd billiga cykelkort (Goblins, Spirits) för att snabbt komma tillbaka till din Hog Rider.
Varför det fungerar i Arena 4: Hog Rider är ett konsekvent hot som kräver ett svar i alla Arena 4-däck i Clash. Freeze introducerar också en överraskningsfaktor som är unik för denna arena. Ett solidt försvar med byggnader som Cannon eller Tesla kan stänga av fiendens tryck, snabb motattack med Hog, vilket ger dig möjlighet att vinna i Arena 4 i Clash Royale.
Se upp för: Byggnader som placeras reaktivt kan stoppa Hog i sina spår. Dessutom gör du dig sårbar genom att överdriva offensiven, så var smart med din elixir och vet när du ska driva kontra när du ska försvara.
3. Den gigantiska skelettväggen

Kärnkort: Giant Skeleton, Witch/Baby Dragon, Musketeer, Valkyrie, Skeleton Army/Goblins, Arrows, Fireball och Tombstone/Cannon.
Spelplanen: Här ska du ha kontroll över tempot och straffa överextension. Giant Skeleton är ditt defensiva ankare. Rätt placerat kan det stoppa enorma pushes i deras spår, medan dess dödsbomb rensar ut vad som återstår. Stöd den med stänkskador från häxan eller Baby Dragon och använd Musketeer för luftförsvar och avståndsstöd i ditt bästa 4-däck. Slutligen, bygg motdrivningar bakom dina överlevande defensiva enheter.
-
Varför det fungerar i Arena 4: Giant Skeletons dödsbomb är en massiv avskräckande effekt mot de bästa däcken för Arena 4, eftersom många Arena 4-spelare saknar erfarenhet av att kita enheter bort. De bygger också avstängda markangrepp, och stödbesättningen hanterar lufthot och svärmar, medan en defensiv byggnad lägger till ett extra lager av säkerhet.
Se upp för: Luftattacker kan kringgå Giant Skeleton om ditt stöd inte är klart; därför måste du få Giant Skeleton kited bort från tornet innan det dör, vilket negerar bombskadorna på tornet. Var också uppmärksam på placeringen. Du vill att bomben ska ansluta där den gör mest ont.
Allmänna strategier för Spell Valley

Elixir-användning: Förutom de bästa kortlekarna är Elixir-användning inte förhandlingsbart för framgång i CR Arena 4. Släpp inte bara kort eftersom du har elixir; istället strävar du efter positiva elixir-affärer och spenderar mindre motverkande än din motståndare spenderade på att attackera.
-
Kontrollera motståndarens däck: Var uppmärksam på din motståndares däck under den första minuten. Har de ett Inferno Tower? Svärmenheter? Lufttrupper? Justera dina tryck och försvar i enlighet därmed, eftersom flexibilitet vinner spel.
Förstå stavvärde: Slösa inte dina trollformler. Använd Arrows eller Zap på svärmar (Skeleton Army, Minions) och spara Fireball för grupperade enheter, defensiva byggnader eller för att avsluta ett torn med låg hälsa.
Placering spelar roll. Var du placerar trupper och byggnader förändrar interaktionen på allvar. Vanligtvis vill du placera stridsvagnar längst bak för att bygga elixir, defensiva byggnader i mitten för att dra enheter och bräckliga attackerare bakom stridsvagnar.
Känn dina motståndare: Förstå vad som slår vad. Till exempel smälter Valkyrie Skeleton Army, Minions gör processen kort med Balloon (om den inte är försvarad), Inferno Tower motverkar stridsvagnar och Mini P.E.K.K.A. är bra mot enskilda enheter med högt HP.