Arena 2 utgör en helt ny uppsättning utmaningar för spelare, jämfört med Goblin Stadium.För att vinna matcher i Bone Pit behöver du en stark uppsättning kort, kunskap om vad var och en gör och hur du bäst använder dem.
I den här guiden lär vi dig allt detta, samtidigt som vi visar de bästa Clash Royale-däcken för Arena 2, så att du kan klättra med lätthet.
Det bästa Clash Royale-däcket för Arena 2

Jätten är det bästa kortet för det tidiga spelet, vilket ger en solid grund för de flesta metadäck. Det betyder dock inte att du helt enkelt kan fylla resten av din uppställning med slumpmässiga val. För att hjälpa dig att bygga en starkare strategi kommer vi att granska de bästa korten för Arena 2 och förklara varför var och en kan göra en verklig skillnad.
The Deck:
Giant: Detta är det viktigaste kortet vi vill rekommendera för Bone Pit. Det ger en solid grund, så att du kan experimentera med olika strategier.
Bomber: Den markröjande specialisten ger dig en enorm fördel mot hordefiender, till exempel skelettarméer och goblin-gäng.
Musketeer: Det mångsidiga skyddet av backline kan skjuta i luften såväl som ta ut markmål.
Minions: Minions är snabba, billiga och perfekta för att eliminera enheter som inte kan slåss mot luftkaraktärer.
Archers: Den pålitliga rangduon ger utmärkt stöd för en push eller en split-lane-försvar.
Spear Goblins: Spear Goblins ger snabb, stickande skada till en låg kostnad. De är också perfekta för att hugga bort torn eller locka trupper.
Fireball: Fireball är utmärkt för att eliminera olika mål, allt från en häxa till ett paket barbarer.
Goblin Hut: Detta kort skickar kontinuerligt trupper ner i en bana, vilket skapar ett långsamt brinnande hot som din motståndare inte kan ignorera.
Strategin för förstörelse

Filosofin här är vacker och direkt: Bygg en ostoppbar kraft. Din spelplan bör kretsa kring att konstruera den perfekta push som din motståndare kommer att hitta omöjligt att demontera.
Det börjar med Giant . Utplacerad bakom ditt King Tower, skjuter han framåt och suger upp skador som en tungviktsmästare. När han korsar bron tar du in stödet. Bomber travar bakom honom och banar väg genom att förvandla svärmar av skelett och goblins till damm. Musketer följer på ett säkert avstånd, hennes gevär plockar bort fiendens Minions, Baby Dragons och alla andra högvärdiga mål som vågar visa sig.
Goblin Hut är ditt öppningsdrag, placerat i mitten tvingar det din motståndare att reagera samtidigt som det ger en stadig ström av Spear Goblins för att stödja dina tryck eller försvara sig mot deras. Varje sekund som den förblir på fältet genererar den värde, chippar bort fiendens torn eller drar en laddande prins ur vägen.
Detta däck för Arena 2 ger dig en överväldigande, stark, samordnad kraft som kommer att eliminera många olika uppställningar.
Det är också ett mångsidigt däck, eftersom du kan använda det för att försvara, bygga en elixirfördel och sedan släppa loss en mottryck som helt enkelt är för mycket att hantera.
Steg-för-steg Arena 2-spelplan

Följ denna rytm för att kontrollera takten i varje match.
Öppningsgambiten: Om Goblin Hut finns i din starthand, spela den. Detta etablerar tidigt tryck och ger dig ett defensivt ankare. Alternativt kan du vänta på att din motståndare ska göra det första draget.
Bygga den perfekta push: När du har en full elixirbar, starta din Giant från baksidan. Detta maximerar din elixirgenerering när han går till bron. När han närmar sig floden placerar du ut din Bomber och Musketeer bakom honom. Tidpunkten är avgörande i denna situation. Om du springer för tidigt eller för sent kommer din jätte att lämnas ensam.
Counter-Punch: En motståndare skickar en riddare eller Mini P.E.K.K.A.? Låt ditt torn och några billiga trupper som Spear Goblins eller Minions hantera försvaret. De överlevande styrkorna kan sedan bli förtruppen för din egen motattack, med stöd av en nyutplacerad jätte; du kan vända deras brott till din möjlighet.
Avsluta med Fireball: Slösa inte bort det på ett ensamt torn. Vänta på det perfekta ögonblicket och använd det för att utplåna häxan, trollkarlen eller musketören som de placerar för att försvara sig mot din jätte. Att slå deras trupp och deras torn är hur du genererar massivt värde och rensar vägen till seger.
Offensiv push vs. defensiv & nbsp;
Medan Giant-Hut är utmärkt för att tillämpa tryck, erbjuder en liten variation en mer defensiv hållning. Du kan göra detta genom att byta ut Goblin Hut för en Tombstone och Fireball för Arrows, vilket skapar ett däck som utmärker sig för att stänga av hot mot en målgrupp.
Funktion | Giant & Goblin Hut Deck | Giant & Tombstone Deck |
---|---|---|
Primär spelplan | Underhållen offensiv press | Defensiv mot-tryckande |
Nyckelbyggnad | Goblin Hut: Tillämpar konstant chipskada och stöder push. | Tombstone: En defensiv magnet för tankar som Giant och Prince. |
Huvudformel | Fireball: Avlägsnande med hög effekt för trupper med medelhög hälsa. | td colspan = "1" rowspan = "1"> Pilar: Svärmkontroll till låg kostnad mot Skeleton Army och Minions. |
Bäst mot | Lågre däck som kämpar med konstant banpress. | colspan = "1" rowspan = "1"> Däck byggda runt enheter med en målgrupp som Prince eller Mini P.E.K.K.A. |
Lärandefokus | Lär ut offensivt momentum och presshantering. | colspan = "1" rowspan = "1"> Lär ut defensiv placering och reaktiva motattacker. |